Semasa

Isu Gugur Anak, Kerajaan Sanggup Bayar Sampai RM 12,000

Perkongsian

rwerwrwe

Di Malaysia banyak betul cerita yang kurang enak yang berlaku di kalangan masyarakat kita apalagi banayk sangat remaja hari ini terlibat dengan masalah social. Kalau kita tengoklah carta kes buang anak, dari tahun ke tahun kes ini makin menjadi-jadi.

Kadang-kadang ada juga terfikir, apa masalahnya dengan anak muda hari ini sampai macma itu sekali perilaku dan sikap masing-masing. Ada yang buang anak di tepi surau, di dalam masjid, di tepi longkang ada juga yang tinggalka anak kecil itu di dalam tong sampah sampai mak cik cleaner yang jumpa bila mahu masuk kerja.

MashaAllah, Malaysia seperti di huni oleh kelompok manusia yang tidak punya etika, akhlak dan paling menyedihkan statistic menunjukkan yang melakukan semua kesalah ini adalah datangnya dari budak bawah umur dan berbangsa Melayu juga beragam Islam.

Perkara ini sangat menjatuhkan maruah kita semua sebagai salah sebuah Negara Islam di dunia. Baru-baru ini ada satu pusat di tubuhkan khusus untuk tangani masalah buang anak ini. Mereka yang mahu buang anak boleh letakkan anak itu di tabung yang sediakan. Adakah bagus atauy menggalakkan anak muda untuk melahirkan lebih banyak bayi yang tidak berdosa?

Itu cerita di Malaysia.Berbeza pula dengan di Negara luar. Sesiapa yang mahu dan punya niat untuk menggugurkan anak masing-masing pihak kerajaan dengan rela hati mahu membeli anak kecil itu dengan nilai $ 3,000 usd. Lebih kurang dalam RM 12,000 juga jika di tukarkan dalam duit Malaysia. Ia berlaku di Russia.

Pertama, adakah ibu yang mengandungkan anak itu tidak punya rasa belas ehsan hingga sanggup untuk menjual anak sendiri kepada pihak atasan? Dan yang mengejutkan sehingga 200,000 ibu wanita di jangkakan untuk mengambil bahagian dengan tawaran ini. Apakah yang sedang berlaku dengan dunia kita sebenarnya?

Menurut anda bagaimana? Wajarkah perkara ini berlaku?

Perkongsian

Comments

comments

Klik Untuk Dapatkan Artikel Terkini Di SmartPhone Anda
Telegram:
telegram.me/kisahdunia


P/s: Terima kasih sudi membaca dan share. Jangan lupa tag nama kekawan korang dalam komen.

Mohon kerjasama untuk klik SHARE artikel ini supaya nampak lebih aktif. Terima Kasih
ibeli4u
carikerja4u

Add Comment

Click here to post a comment

Leave a Reply