Semasa

Rupanya makan manggis pun ada cara

Perkongsian

–> K1ik jika rasa post ini patut dibuang

Siapa yang suka makan manggis? Musim durian kebiasaanya berlaku bersama dengan manggis yang dianggap sebagai mempunyai kesan penyejuk kepada badan. Oleh itu, kedua-dua buah-buahan ini sungguh sedap apabila dimakan bersama.

Rasa dia ada manis dan masam sikit kan. Tapi kalau nak kupas kulit dia ni bukan main susah lagi. Selama ni mesti ramai yang salah cara bila kupas kulit manggis tu kan sampai terkena baju air purple dari kulit dia. Jadi hari ini kami nak kongsi dengan anda cara yang betul dan unik untuk kupas kulit mangga. Takkan nak pakai pisau pula kan?

1. Tekan tampuk dia perlahan-lahan

2. Hati-hati, jangan tekan sampai pecah. Macamni pun dah ok.

3. Tekan buah manggis tu dari bahagian tepi

4. Buangkan kulit buah manggis

5. Tadaaa, dah siap! Macamni lah rupanya isi manggis tu kalau kita kupas kulit dia dengan cara yang betul

Sumber: Era

–> K1ik jika rasa post ini patut dibuang

Perkongsian

Comments

comments

Klik Untuk Dapatkan Artikel Terkini Di SmartPhone Anda
Telegram:
telegram.me/kisahdunia


P/s: Terima kasih sudi membaca dan share. Jangan lupa tag nama kekawan korang dalam komen.

Mohon kerjasama untuk klik SHARE artikel ini supaya nampak lebih aktif. Terima Kasih
ibeli4u
carikerja4u

Add Comment

Click here to post a comment

Leave a Reply