Semasa

Mahkamah terkejut budak lelaki 8 tahun datang bayar hutang ibunya yang dah meninggal

Perkongsian

–> K1ik jika rasa post ini patut dibuang

Sumber: Indiatoday Oleh: Aimi Nordin

Bila salah seorang ahli keluarga kita meninggal dunia, sebagai waris kita mestilah jalankan tanggungjawab untuk melunaskan segala hutang piutang.

Sebuah mahkahmah di Bihar, India terkejut apabila seorang lelaki berusia 8 tahun yang berpakaian compang-camping datang untuk membayar hutang ibunya yang sudah meninggal dunia. Hutang tersebut adalah disebabkan pada tahun 2006 ibunya ada membuat pinjaman daripada State Bank of India untuk mengusahakan perniagaan sebanyak RM 1251.

Dua tahun selepas itu, Anita Devi melahirkan anak iaitu Sudhir Kumar yang kini berusia 8 tahun. Namun, pada 2012 ibunya meninggal dunia dan bapanya menghilangkan diri. Jadi Sudhir dijaga oleh saudara maranya. Baru-baru ini selepas 10 tahun, Sudhir menerima surat dari bank yang meminta hutang tersebut dijelaskan.

Sudhir meminta pertolongan orang kampung dengan mendapat derma sebanyak RM 298. Hakim yang terkejut melihat keadaannya yang sangat naif terus mengarahkan pegawai bank membatalkan hutang berkenaan. Resit juga dikeluarkan menunjukkan hutang tersebut sudah dijelaskan.

Sumber: Era

–> K1ik jika rasa post ini patut dibuang

Perkongsian

Comments

comments

Klik Untuk Dapatkan Artikel Terkini Di SmartPhone Anda
Telegram:
telegram.me/kisahdunia


P/s: Terima kasih sudi membaca dan share. Jangan lupa tag nama kekawan korang dalam komen.

Mohon kerjasama untuk klik SHARE artikel ini supaya nampak lebih aktif. Terima Kasih
ibeli4u
carikerja4u

Add Comment

Click here to post a comment

Leave a Reply