Inspirasi

Akak kucing – [kisah dunia]

Perkongsian

–> K1ik jika rasa post ini patut dibuang

Akak Kucing

First of all, thank you admin tolong approvekan.. this is just to vent out my feelings toward a few irresponsible people

Ak dilahirkan dikelilingi kucing.. even bila masa ak kecik, ak membesar dengan kucing. Sebab mak ayah ak jenis pecinta kucing tegar,sampai sanggup bawa sekali kucing kesayangan dari sarawak pindah ke terengganu.. haa nampak laa betapa sayangnya kat kucing..

Tapi yang ak nak cite, masa zaman skolah menengah, populasi kucing ak sangat banyak sampai puluhan.. sebab orang buang kucing.. kenapa buang kucing? Dah tau xreti jaga gatal jugak nk kucing.. kurap sikit buang.. ak penah jaga kucing kurap teruk, luka penuh ulat sbb tuan dy buang dy dlm kotak depan rumah ak.. ak pon jaga elok smpai dy gebu bulat gemok.. elok2 tuan dy dtg balik cuba nk amik balik kucing tu.. aik? Suka hati kauu je,bila buruk kau buang bila dah elok baru nak? Kepala bana kau..

Satu lagi ak paling benci manusia suka kucing yg comel cantik punya laaa layan dy macam dy raja bagai..kucing xcomel,buruk sikit je terus buat dy macam sampah double standard betul.. kau kena ingat kucing tu makhluk Allah.. sama la macam anjing, konon kata dy kotor kau sepak baling batu, kau pakai baju kotor ,nak ak baling batu kat kau? Suka tak?.. ak penh nampak budak2 baling batu kat anjing.. ak baling balik batu kat bdk2 tu..kesian anjing tu ketakutan.. ak xkira apa masyarakat ckp kat ak masa tu tapi ak pujuk mak ak tolong bawakkan anjing sakit tu ke klinik dan smpai sekarang anjing tu bawah jagaan ak stakat bagi makan dan dy jaga rumah.. kenapa kau kena kejam?

Satu lagi ak menangis teruk sebab kebanyakan kucing ak mati kena racun.. KENAPA RACUN KUCING? Ak xleh maafkan org mcm ni, mintak maaf..sesiapa pun berlaku kejam kat binatang ni ak harap kau hidup sgt bahagia ak xleh nk redha sbb susah mak ayah dengan adik beradik ak jaga smpai comel bulat, depa p racunkn macam xda apa2.. kesian tgk satu per satu kucing ak mati secara perlahan.. nak hanta p klinik veterinar xmampu sbb bukan satu dua ekor kena sampai 10 ekor kena sekali.. kau rasa? Sekali lagi aku tanya,wahai manusia kenapa kau kejam?

Saya pernah ada seorang rakan sendiri cakap ketika tgh drive, nampak anjing.. katanya ee anjing kotor, ak langgar kau lah..sampah je pun eh2 kau ingt kau tu elok sgt? Perangai macam sampah.. kau ingt mentang2 anjing tu najis kau rasa kau lebih mulia dri dy? Jenis macam kau ni laa baik gi mampos, perempuan atau lelaki.. sedih perangai manusia zaman sekarang.. faith in humanity destroyed ada jaa yg baik ..tapi ak rasa macam kat kawasan perumahan@kwsn tmpt ak semua kejamdan jahat..nampak kucing kurap sepak.. nampak anjing baling mercun. Kenapa kena kejam?

Ak bagi pesanan kat sesapa gatai sgt nk kucing@binatang apa sekalipun, pastikan anda sanggup jaga.. bukan sekadar suka2, ikut trend, sebab org dsb.. ok sampai sini la kot rintihan ak sebagai pecinta kucing 🙂

Akak kucing

Sumber & Kredit: iiumc

–> K1ik jika rasa post ini patut dibuang

Perkongsian

Comments

comments

Klik Untuk Dapatkan Artikel Terkini Di SmartPhone Anda
Telegram:
telegram.me/kisahdunia


P/s: Terima kasih sudi membaca dan share. Jangan lupa tag nama kekawan korang dalam komen.

Mohon kerjasama untuk klik SHARE artikel ini supaya nampak lebih aktif. Terima Kasih
ibeli4u
carikerja4u

Add Comment

Click here to post a comment

Leave a Reply