Inspirasi

Anak dara pemalas – [kisah dunia]

Perkongsian

–> K1ik jika rasa post ini patut dibuang

Anak Dara Pemalas

pertama sekali, tq kpd admin sbb approved story aku ni. harap2nya viral la, sbb byk msg penting aku nak sampai kan kpd anak2 dara yg acah2 lawa gile di wechat, d wassap, d Fb, di insta.tp pemalas nak mampus. Aku ni dah tahap hilang sabo kot dgn tahap kemalasan seorang anak dara yg duduk menumpang kat rumah aku ni, adik ipar aku. muka lawa, sekolah tinggi, keje bagus tapi malas nak mampus. Hello dik, kau dah 26 tahun kot..menyapu pun tak pandai, memasak jauh sekali. Kalau aku tak masak, brlaparlah kau satu hari, nanti mertua aku kata aku jahat pulak kan, padahal aku pun keje, ada 2 org anak lg nak jaga lpas balik keje. Yg kau??? balik keje duduk berkurung dlm bilik mcm kau jer penat, Aku lg penat tau..tp muka kau, masuk dapur nak tlg pun takdenya. klu kau fhm penatnya seorang mak yg bekeje, sptutnya tunjuk muka kau kat dapur. klu tak pun kau tlg tgk2 la anak buah kau yg 2 org ni

ni aku nak bgtau ni anak dara semua, muka cantik, klu malas, tak ada lelaki nak, kau tau tak? klu ada yg nak pun, lepas kawin menyesal tak sudah..mau tak menyesal, bayar hantaran puluh ribu, klu hujung minggu bangn jam 1 tghri, mandi, lepas tu g mkn tghari yg akak ipar kau msk, lepas tu tido balik. bagus btul perangai kau. lagi tambah sakit hati, dah mkn tu pandai2 la sental kuali, klu x psl masak pakai kuali tu, tak nye kau dpt mkn dik oiii. Minum air kosong pun pandai2 la top up..jgn pandai minum je. perabih minum air, bila budak2 nak minum, abis smua..common sense kot semua tu. otak mana otak???

aih,,,tolong la dik, adat menumpang rumah org ni, pandai2la bawa diri dik oii. menyapu la sekali skala..kau dah tinggal free, mkn free, letrik free, air free..tak kan la kau tak reti balas budi org. Pandai2la ambi hati tuan rumh, bawak2 la menyapu. aku tengk bilik kau pun dah serupa tongkang pecah..ya ampunnn..klu aku upload gambar bilik kau ni, follower kau yg ribu2 tu lari abis gamaknya..stresss makkk ni tau tak.

lagi satu nak ckp. tak pyh angan2 nak kawin org kaya sgt, nak ada org gaji bagai..cermin dlu muka dik. Bakal mak mertua tgk pun ble pengsan 40 hari tgk perangai malas mcm ni. Aku yg menghadap kemalasan tahap dewa kau selama 2 thn ni pun rasa mcm nak pengsan 100 hari. nasib baik mengenangkan anak 2 org ni aih. bila mengadu kat laki, laki pun x tau nak buat apa. ni mungkin jg salah mak mertua kot..mak ampunkan sy, tak terniat nak burukkan mak. tapi mak, ini la hasilnya bila mak buat semua utk anak dara mak masa kat rumah mak. sy tgk sendiri mak tak bagi dia masak, cuci kain dia, sediakan mkn dia, biar dia tido smpai tghari buta..mak tak tegur pun. mak slalu kata, biarlah dia rehat hujung minggu, dia penat kerja. Tp mak lupa mak, bila dah jd gini, sy yg kena urus dia mak..rasa mcm nak suruh keluar menyewa rumah tp tak smpai plak hati ni..

Jd ni nak pesan sgt kpd semua anak2 dara diluar sana, tolong la dik, malas mcm mana pun belajar la buat keje2 basic sorg ppuan, menyapu, memasak, mencuci,mengemas rumah. Jgn jadikan alasan sbb sekolah tinggi jd x perlu nak blajar keje2 rumah. esok2 nak kawin, bukan layan laki dlm bilik je tau..nak layan anak, nak layan mertua..byk benda nak kena buat tau, Jgn skali2 fikir, belum tiba masanya, percayalah dik oii..masa kau dh kawin, baru kau nak blajar semua keje2 ppuan tu, mmg haru biru la hidup kau. silap hb. laki kau cari lain..mau melopong!!

aku,
kak ipar kau

kak ipar kau

Sumber & Kredit: iiumc

–> K1ik jika rasa post ini patut dibuang

Perkongsian

Comments

comments

Klik Untuk Dapatkan Artikel Terkini Di SmartPhone Anda
Telegram:
telegram.me/kisahdunia


P/s: Terima kasih sudi membaca dan share. Jangan lupa tag nama kekawan korang dalam komen.

Mohon kerjasama untuk klik SHARE artikel ini supaya nampak lebih aktif. Terima Kasih
ibeli4u
carikerja4u

Add Comment

Click here to post a comment

Leave a Reply