Inspirasi

Jiran berdosa – [kisah dunia]

Perkongsian

–> K1ik jika rasa post ini patut dibuang

Jiran Berdosa

Assalamualaikum. Hope kisah aku ni dipaparkan lah ye. Nak share kat mana pon tak tau. So, aku decide share disini sahaja la. Aku ni duduk menyewa di Langkawi. Nama gah kan Langkawi ni. Tapi tak segahmana kalau kita dah stay sini lebih dari sebulan dua. Hihi..

Alkisahnya, di Langkawi ni, nak cari rumah sewa yang murah dan besar memang angan-angan sahaja. Rumah sewa aku ni paling murah dah aku dapat rasanya. Okay, aku bukan nak cerita pasal rumah, aku nak cerita pasal jiran aku.

Selang dua rumah aku ada budak kerja pasaraya. Dua perempuan. Seorang bertudung, seorang tak bertudung. Belakang rumah aku ada minah-minah macam boyish. Dua2 tak bertudung. Dan yang penting aku yakin jiran yang aku nyatakan ini Melayu Islam.

Yang menjadi tak syok nya, mereka-mereka ni, dengan selamba duduk satu rumah dengan pasangan bukan muhrim. Lelaki la kan. Even yang boyish tu pon sama juga. Suami aku kata, laki tu datang rumah tu malam-malam. Yang gadis pasaraya tu pulak, memang aku tengok macam tak bersalah langsung la kalau balik dari kerja dengan pasangan masing-masing dan masuk di rumah yang sama.

Dah la berlagak dengan kami. Lalu depan pon tak reti senyum. Ingat kami ni tak tau ke yang korang bersedudukan. Hai laaa..

So, aku nak mintak pendapat korang. Kami ni dikira kategori bersubahat ke sebab kami tau jiran-jiran kami ni duduk dengan laki yang bukan suami. Bila tanya tuan yang menjaga tanah tu, dia kata dia pon tau pasal ni. Dia pon tak mampu nak buat apa. Hurm.. Kami lagi lah sebersalah nak buat apa-apa. Sebab sini payah. (bukan jenis boleh ambil tindakan sesuka hati)

Tolong jangan kecam kami ye.. Kalau korang ada dalam situasi kami pon.. Mungkin korang macam tak tau nak buat apa. Tapi tu lah.. Bila tengok diorang macam berani dan tak malu bermaksiat..aku rasa nak hempok je muka masing-masing. Huhuhu..

Jiran

Sumber & Kredit: iiumc

–> K1ik jika rasa post ini patut dibuang

Perkongsian

Comments

comments

Klik Untuk Dapatkan Artikel Terkini Di SmartPhone Anda
Telegram:
telegram.me/kisahdunia


P/s: Terima kasih sudi membaca dan share. Jangan lupa tag nama kekawan korang dalam komen.

Mohon kerjasama untuk klik SHARE artikel ini supaya nampak lebih aktif. Terima Kasih
ibeli4u
carikerja4u

Add Comment

Click here to post a comment

Leave a Reply